Головна » 2012 » Серпень » 9 » Аналіз нових навчальних програм та нові підходи у викладанні предметів першого класу у 2012-2013 н.р.
17:03
Аналіз нових навчальних програм та нові підходи у викладанні предметів першого класу у 2012-2013 н.р.
Позитивними змінами Державного стандарту початкової освіти є забезпечення наступності змісту дошкільної та початкової загальної освіти, а також впровадження особистісно-орієнтованого підходу в навчально – виховному процесі початкових класів. Навчальна програма буде вводитися поетапно з 2012-2013 навчального року, починаючи з 1 класу. Навчальна програма з літературного читання спрямована: - на формування читацької компетентності молодших школярів; - передбачено ознайомлення учнів з дитячою літературою як мистецтвом слова; - підготовка їх до систематичного вивчення курсу літератури в основній школі. У програмі з української мови (для шкіл з українською мовою навчання) окрім мовної та мовленнєвої змістових ліній, присутні нові – соціокультурна та діяльнісна (спрямована на формування уміння вчитися, володіти уміннями й навичками самоконтролю та самооцінки, організовувати свою працю для досягнення результату). Зроблено наголос на розвиток мовлення, тому зміст доповнено відповідними темами та видами робіт, змінено обсяг часу на вивчення окремих тем. З 1 вересня 2012 року в загальноосвітніх навчальних закладах України іноземна мова буде обов’язковою для вивчення з 1 класу. У навчальній програмі з математики ознак особистісно-орієнтованого навчання набув розділ програми „Державні вимоги до навчальних досягнень школярів”. У навчальній програмі з основ здоров’я з метою формування здоров’язбережувальної компетентності зміст та вимоги до навчальних досягнень учнів сформовано на діяльнісній та ціннісній основі. У програмі з образотворчого мистецтва, у порівнянні з чинною: - більш логічно структуровано зміст, зменшено кількість тем, які згруповано за видовою та жанровою категоріями; - доповнено новими темами, як наприклад „Художник і театр”, „Образ рідного краю в мистецтві”, „Композиційні прийоми у різних видах мистецтва”. У розділі „Освітня галузь „Здоров’я і фізична культура” Базовим навчальним планом передбачено 4 години на тиждень. На відміну від чинної навчальної програми з фізичної культури: - в новій програмі навчальний матеріал розподілений не за видами спорту, а за видами фізичних вправ, до яких ввійшли вправи, об’єднані за способами рухової діяльності; - програма пропонує вчителеві обов’язкову складову та варіативні модулі; Відмінені заліки з даного предмета та проведення Державного тестування учнів з видів спорту. Одночасно зменшено кількість контрольних нормативів із таких випробувань, як швидкість та витривалість. З цією метою в початковій школі збільшено кількість годин у розділі „Рухливі та спортивні ігри”. З метою адаптації учнів до фізичних навантажень заборонено проводити здачу контрольних нормативів з 1 вересня до 1 жовтня. З 1 вересня 2013 року в 2 класі до інваріантної складової Базового навчального плану включено предмет „Сходинки до інформатики”, що буде викладатися у 2 – 4 класах початкової школи.
Рекомендації вчителю 1 класу
1. Не можна ігнорувати об'єктивні вікові законо¬мірності розвитку дитини, характерні для дітей шестирічного віку. 2. Слід ураховувати всі рекомендації медичних працівників і психологів, щоб уникнути перевтомлення й перевантаження дітей. 3. Уникати різкого переходу до використання нових методів і способів роботи в процесі навчання малюків. 4. Використовувати у своїй роботі дидактичні, рухові ігри, ігри-подорожі. 5. Постійно підтримувати в учнів інтерес і прагнення до занять, використовувати різноманітні прийоми стимулювання дітей. 6. Не використовувати авторитарних методів керівництва в роботі з молодшими школярами та їхніми батьками. 7. Створювати умови комфорту, доброзичливості, прищеплювати любов до школи. 8. Тісно співпрацювати з психологами, батьками дітей.